Vanliga Frågor

Välkommen till Beveled Edge!

Om du aldrig har anlitat en webbdesigner tidigare, har du antagligen några frågor om hur det kan utveckla dina affärer. Om du har arbetat med webbdesigners tidigare, kanske du undrar vad det är som skiljer oss från de andra du har arbetat med?

Nedanför får du svar på dessa och andra frågor om oss och de tjänster vi erbjuder.

Har du funderat över ‘vad din tid är värd’?

Säg att din tid är värd 1 000 kr/timme och att du behöver minst 3 arbetsdagar (24 timmar totalt) för att göra en grundläggande design till din företagssida. Det motsvarar 24 000 kr. En webbdesigner kan göra samma arbete och mer för halva priset och du spar både tid och pengar och du kan istället koncentrera dig på att skapa fler affärer till ditt företag.
l

Vad tjänar ditt företag på att anlita oss?

Visste du att 93% söker på internet för att hitta information om lokala företag och 61% genomför ett köp efter att de hittat vad de söker pa internet*?

Detta är höga siffror och bara ett exempel av många trendstudier som visar att ditt företags närvaro på internet är viktig för dina kunder. Det visar också att det blir viktigare över tid.

Det här betyder helt enkelt att en professionell hemsida som är enkel att hitta hjälper dig att både behålla och utöka din kundkrets och bidrar därför till ditt företags fortsatta utveckling.

Sen kanske du frågar dig varför du behöver hjälp av en webbdesigner för att bygga din hemsida när det finns så många verktyg för att göra det själv, som dessutom är billigare eller till och med gratis?

Här är några goda anledningar:

  • Ja, det finns flera verktyg och snygga mallar du kan köpa billigt, eller som till och med är gratis, som inkluderar ”användarvänliga” gränssnitt. Och ja, de är enkla att använda så länge du inte vill avvika från deras fördefinierade inställningar. Om du behöver göra några ändringar, vilket inträffar i de allra flesta fall när du vill att designen ska passa ditt innehåll och inte tvärtom, behöver du mer djupgående kunskaper om programmering och webbdesign. Även om du tycker att du har hittat en mall som passar nästan perfekt till ditt företags behov så kanske du vill kunna anpassa den mer efter din grafiska identitet till exempel?
  • Om du har ett litet eller medelstort företag kanske du också undrar om du har råd att anlita en webbdesigner när du kan göra ett försök att bygga din egen hemsida? Vi skulle i så fall rekommendera att du funderar över ‘vad din tid är värd’: Säg att din tid är värd 1 000 kr/timme och att du behöver minst 3 arbetsdagar  (24 timmar totalt) för att göra en grundläggande design till din företagssida. Det motsvarar 24 000 kr. En webbdesigner kan göra samma arbete och mer för halva priset och du spar både tid och pengar och du kan istället koncentrera dig på att skapa fler affärer till ditt företag.

Frågan du egentligen borde ställa dig är: “Har du råd att inte anlita en webbdesigner?”

* Källa: The Consumer Barometer Survey 2014/15

l

Vad ingår i våra webbdesigntjänster?

Vi är specialiserade på webbdesign och det inkluderar allt som har att göra med din hemsida. Allt från designen och kompositionen av din hemsida till funktionaliteten som ser till att du får en högre interaktion med dina kunder. Det inkluderar till exempel:

  • Hur du använder ytan på bästa sätt
  • Förslag på färger, bilder och typografi
  • Effekter för att guida besökarna genom ditt innehåll och snabbt hitta en ”call to action” (som en bokaknapp eller länk för att läsa mer)
  • Funktioner för att förhöja upplevelsen hos besökaren, som nyhetsbrev, kontaktformulär, e-handelslösningar eller bokningsfunktioner.

Självklart tillsammans med den specifika utveckling eller programmering där det behövs.

Vi erbjuder också administrativ och teknisk service för att försäkra att din hemsida kommer att se lika bra ut i morgon som idag.

Vad ingår då inte i våra webbdesigntjänster? Det finns två saker vi behöver från er för att kunna bygga er hemsida:

  • Ert innehåll i text som beskriver vilka ni är, vad ni erbjuder och vad det är som gör er speciella
  • Ert företags grafiska profil, logotyp och bildmaterial (om det finns bilder på era produkter, tjänster, ert kontor eller medarbetare).
l

Kan du få hjälp med innehållet på din hemsida?

Inga problem! Det finns flera lösningar beroende på vilken nivå av hjälp du tror att du kommer att behöva.

Om du redan har tänkt igenom ert företags vision, strategi och annan viktig information om era produkter eller tjänster kanske du vill skriva ner innehållet om ditt företag själv? Vi har ett enkelt frågeformulär som hjälper dig att komma igång.

Om du har allt klart för dig men känner att du inte är så bra på att skriva, har höga krav på innehållet eller har gjort ‘vad din tid är värd’ matematiken -, så har vi ett antal kollegor inom copywriting som kan hjälpa dig med din text och din marknadsföring på ett övertygande sätt.

Vi har också ett nätverk av marknads- och kommunikations-experter som vi samarbetar med om du skulle behöva ytterligare hjälp med ditt innehåll eller din marknadsstrategi.

Om du sitter i närheten av oss i Stockholmsområdet kan vi rekommendera en fotograf som tar fantastiska bilder på era produkter, ert kontor eller era medarbetare, som går i linje med kvalitén på resten av innehållet på er nya hemsida.

Tala bara om vad du behöver så ser vi till att du får ett komplett erbjudande!

l

Hur går designprocessen till?

Vi arbetar alltid organiserat och effektivt med alla våra kunder. Det brukar vara bra och produktivt att vi tillsammans vet vilka steg vi ska ta från start till mål.

Vår 8-stegs process ser ut så här:

1. En första kontakt

Du når oss via vår kontaktsida, via mail på hej@beveledge.se eller på tel +46 706 190 173. På vardagar återkommer vi till dig så snart som möjligt för att diskutera projektet vidare.

2. Vi diskuterar projektet och frågeformuläret

Du kan räkna med ungefär 30 minuter för att diskutera ditt projekt, särskilt om vi inte har arbetat tillsammans tidigare. Om du redan har en hemsida, vill vi gärna gå igenom den för att få en överblick.

Vi har ett enkelt frågeformulär för att få en känsla vad du är ute efter, vad du egentligen behöver och självklart för att kunna hjälpa dig inom den tid du hade tänkt dig.

Du får sedan en komplett offert från oss inom 2-7 arbetsdagar.

3. Kostnad och att komma igång

Ditt företag är viktigt för dig – och för oss med. Av den anledningen vill vi fokusera helt på ditt projekt och inte på klockan. Därför arbetar vi på projektbasis. Våra betalningsvillkor är 50% när vi startar projektet och 50% när du är helt nöjd med din webbsida och den är publicerad och klar.

4. Innehållet

För att skapa en hemsida som verkligen visar vilka ni är som företag och vad som representerar ert varumärke krävs också att vi lär oss så mycket som möjligt om era produkter, tjänster och företagskultur. Vi vill försäkra oss om att det är vår design som passar er och inte tvärtom. Därför vill vi först av allt ta del av innehållet från er i form av grafisk profil, text och bild. När vi har fått detta och noggrant gått igenom ert material och era konkurrenters hemsidor börjar vi skapa ett första utkast av er hemsida.

5. Ett första utkast

Det varierar mellan projekten hur lång tid det tar att få ett första utkast. En hemsida med 5 undersidor och endast standardfunktioner tar förstås inte lika lång tid att designa som en sida med till exempel 10 undersidor samt blogg, ett bildgalleri och e-handelslösning. När vi sätter ihop vår offert inkluderar vi alla ledtider för projektet och vi kommer överens om när du ska ha ditt första utkast samt datum för sidans publicering. Vi missar aldrig en deadline så har du inte fått ditt utkast på utsatt tid, hör av dig till oss så sänder vi det på nytt.

6. Korrektur

Du ska vara nöjd med din investering och därför är korrekturvändor nödvändiga för att få allt precis som du har tänkt dig. Så länge vi håller oss inom vår deadline kommer vi att arbeta för att optimera designen i den riktning du önskar. Två korrekturvändor ingår alltid.

Korrekturet måste vara oss tillhanda senast 30 dagar efter första utkast.

7. Publicering

När vi båda är nöjda med designen publicerar vi den slutgiltiga versionen av ditt företags hemsida. Vid det här laget har du också fått ett förslag från oss gällande administrativ och teknisk service av din hemsida. Beroende på dina behov och kunskaper, finns det olika nivåer du kan välja mellan för att hålla din hemsida tekniskt optimerad. Detta är ett tillval och givetvis frivilligt.

8. Nya projekt

Det är aldrig för tidigt att fundera på nästa steg du vill ta för att utveckla din närvaro på internet. Nu när vi känner ditt företag så väl ser vi fram emot att stötta dig i nya projekt!

l

Hur mycket behöver du investera?

Här ser du prisexempel beroende på storlek ock komplexitet på ert webbprojekt.

Alla projekt är olika och vi ser till att du får ett skräddarsytt paket för att tillgodose just era behov.

Ditt företag är viktigt för dig – och för oss med!

Example 1: Webb Professional (12,000 kr)

Design av webbsida med 5 sidor inklusive:

  • Hemsida med 4 undersidor till exempel Om oss, Våra tjänster, Referenser och Kontakt
  • Varumärkesanpassad, sökmotoroptimerad (SEO), responsiv design (anpassar sig efter olika plattformar)
  • Kontaktformulär med anti-spam filter
  • Interaktiv karta med markör för ditt företags adress
  • En grafisk animation
  • Royaltyfria bilder

Example 2: Webb Professional + (22,900 kr)

Design av webbsida med 10 sidor inklusive:

  • Hemsida med 9 undersidor till exempel Om oss, Våra tjänster, Referenser, Projektgalleri, FAQ (Frequently Asked Questions), Blogg och Kontakt
  • Varumärkesanpassad, sökmotoroptimerad (SEO), responsiv design (anpassar sig efter olika plattformar)
  • Kontaktformulär med anti-spam filter
  • Interaktiv karta met markör för ditt företags adress
  • Tre grafiska animationer
  • Royaltyfria bilder och 10 köpta bilder
l

Varför välja Beveled Edge i stället för en annan webbdesigner?

Du ska välja den kvalificerade webbdesigner du känner dig mest bekväm att arbeta tillsammans med. Vi ska ha roligt när vi arbetar! Vi ser fram emot att hjälpa dig och vi är övertygad om att vi tillsammans kan överträffa förväntningarna du hade i början av projektet.

Här ser du fler fördelar du tar del av när du arbetar med oss:

  • Vi designar alltid hemsidor med utgångspunkt i tre grundläggande principer som vi anser är nödvändiga, oberoende av vilken bransch du verkar i eller storleken på ditt företag:
    1. Professionell design anpassad efter ditt varumärke: Enastående design och funktionalitet anpassad efter er image för att hjälpa era kunder att förstå ert erbjudande
    2. Sökmotoroptimering (SEO): Lösningar som uppfyller de viktigaste kraven på webbdesign som används av sökmotorer för att rangordna sökresultat. Ju fler krav som är uppfyllda, desto högre ranking
    3. Stöder alla enheter: Responsiv design som säkerställer att din hemsida ser lika bra ut på alla enheter (datorer, surfplattor och smartphones)
  • Vårt åtagande slutar inte när vi har publicerat er hemsida. Er hemsida ska se lika bra ut i morgon som den gör idag och för att försäkra detta erbjuder vi ett tillägg för årlig teknisk service
  • Det finns många webbdesigners att välja bland, men troligen inte så många med den affärskunskap vi har utvecklat under våra 20 år från olika roller i näringslivet. Vi vet vad som krävs. Att tänka strategiskt och samtidigt få jobbet gjort. Vi kommer att se till att du får den bästa lösningen för ditt företag!
l

Kan vi arbeta tillsammans även om vi inte sitter i samma stad, land eller ens tidszon?

Goda nyheter! Så länge vi är på samma planet och har internetaccess kan vi arbeta tillsammans!

Vi marknadsför ditt företag från en ny vinkel!